tisdag 16 november 2010

Snabb-besök i Stockholm

Efter ett intensivt veckoslut, då vi firade Sonens 10-årsdag i dagarna tre + farsdag, och kören deltog i en välgörenhetskonsert + Pappan bäddade ner sig i kraftig förkylning, så har jag ikväll kommit till Stockholm tillsammans med min chef och en nära medarbetare för att i morgon få en rejäl dos "nyttigheter" oss till livs på Kompetensmässan. Flyger hem tillbaka i morgon kväll, sover några få timmar och far sen med tiiiidigt morgontåg till Tammerfors på yrkesutbildningsseminarium onsdag-torsdag. Det har varit en hel del att organisera på hemmaplan för att få allt att funka, men tack vare hjälp av systerdotter och mamma borde det mesta vara ordnat. Bara nu inte barnen också blir flunssiga... Kunde igen en gång, då jag gick på högvarv igår kväll med allt mitt organiserande, inte låta bli att fundera på hur enkelt det är för vissa (tänker då främst på karlarna) att bara sticka iväg på sina olika resor och knappt ens skänka en tanke åt hur hemmalivet fungerar medan de är bortresta. Undrar hur det skulle funka om jag bara sa "hej då, ses om några dagar" och lät dem ta hand om allt det praktiska själva?? Hmm....

Syster S råkar också befinna sig här i Stockholm ikväll :) men på ett annat hotell, dock bara några hundra meter härifrån. Lustigt hur vi några gånger har råkat befinna oss på flygfältet samtidigt, på väg mot olika destinationer, och nu här i samma stad :)

Vi åt på ett ställe i Gamla stan ikväll, kan varmt rekommendera Sallys Bar på Västerlånggatan!

4 kommentarer:

Taina sa...

Oj det lät jobbigt! Jag gjorde också en del förberedelser förut men har slutat med det nu. Maken klarar av det mesta och det han inte fixar brukar lösa sig själv. Enda skillnaden är dock att det brukar vara rörigt när jag kommer hem...hahahaha!

Njut av vistelsen!

KRAM

Anna, Fair and True sa...

Har du läst boken "Familjens projektledare säger upp sig"?

StrandMamman sa...

Taina: Min man är "inblandad" i lokalpolitiken och råkade förstås ha viktiga möten inbokade 3 av de 4 kvällar jag är borta, så det var det som ställde till det myckna organiserandet den här gången.... Och rörigt, ja det vet jag vad det är, såg något av det förra natten då jag var hemma och vände ;) Är nu i Tammerfors fram till imorgon eftermiddag då jag tar tåget hem. Kram!


Anna: Nej den boken har jag inte hört talas om men den låter ju definitivt som nåt jag borde läsa!! Var förresten på föreläsningar i Stockholm igår om bl.a. stresshantering och att komma från sitt kontrollbehov, passar bra in i det här sammanhanget ;)) Vem har skrivit boken?

Anna, Fair and True sa...

Gunilla Bergensten