lördag 6 november 2010

So I say THANK YOU for the music...

Nog är det fantastiskt att så många fina artister söker sig hit till vår stad! I somras Salem Al-Fakir, nu i höst bl.a. Lill Lindfors, Jonas Gardell (skulle ha varit här i tisdags men ställde i sista stund in pga sjukdom i familjen), igår kväll Peter Jöback, ikväll FORK... Och förutom de så många fina körer och orkestrar, mycket tack vare vårt musikhus och vårt rika föreningsliv!

Jag och vänninnan A var på Jöback-konserten igår kväll, och fick njuta av hans fina röst i de många härliga sångerna han framförde, bl.a. "She". Gillar honom bäst i de lugna sköna balladerna...



Desto mera ös blev det ikväll då den finska a cappella-gruppen FORK rockade loss på scenen i vår konsertsal. Jag lyckades locka Dottern med mig, och hon uppskattade showen lika mycket som jag, det hör jag nu då hon öser på med musik och egen sång i sitt rum här intill :))

Träffade kusin O med fru I som också kommit till showen ända från Vasa, eftersom I:s kusin Anna är en av medlemmarna i gruppen (det är den ljusa tjejen ifall ni kollar in på nedanstående videoklipp tagna av mig med liten skruttkamera, därav dåligt ljud och dålig bildkvalitet).

Jag har sett svenska Real Group live några gånger, deltagit i en workshop de drog, och har några av deras skivor, men efter att nu för första gången ha sett FORK live så konstaterar jag att det här nog var en häftigare grupp! Vill se dem igen - och är därför glad över att de talade om att komma hit på nytt någon gång under våren! Välkomna!





Inga kommentarer: