torsdag 18 november 2010

Från Stockholm till Tammerfors...

Fattar inte varför jag ligger här och skriver ett blogginlägg mitt i natten då jag borde passa på att få sova gott i den sköna sängen på hotellrummet med den finfina utsiktenöver stan från 14:e våningen på hotellet här i Tammerfors...

Efter dagen i Stockholm, där jag närvar vid tre olika föreläsningar, flög vi hem igår kväll. Var hemma lite före kl. 23, duschade och packade om min väska, och fick några få timmar sömn innan jag steg upp kl. 5 och for iväg hit med tidiga morgontåget (gäääääsp!!!). Har idag suttit på seminarium hela dagen. Hann springa till de närmaste affärerna en liten stund och lyckades faktiskt hitta en snygg julfesttunika, sååå glad för det! Passade på och invigde den då hela seminariegänget deltog i stadens mottagning i det pampiga Rådhuset och på den efterföljande sitsen på restaurang Plevna, så nu är den "indansad" :)

Föreläsningarna fortsätter i morgon bitti, men jag har meddelat mina medföljare om att jag kommer att sitta här på hotellrummet ett par timmar på förmiddagen och jobba med produktion av budgetmaterial.... puuuh, inget stort nöje precis men måste göras. Tåget hem går kl. 15 så jag hinner ändå vara med några timmar på seminariet, för att få höra lite aktuella saker gällande yrkesutbildningen i landet. Många av de ca 350 deltagarna har förresten gratulerat oss till att vi igen en gång, efter ett års uppehåll, av ministeriet rankats som landets bästa stora yrkesutbildare - det känns så bra och gratulationerna värmer!!

3 kommentarer:

Annika sa...

NU har bloggen blivit riktigt snygg och allt ligger inom ramarna sas...
Hoppas att du hade det fortsatt bara bra i Tammerfors!!
Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Tänkte berätta hur du inspirerat mig och satt ett avtryck i Uddevalla. (förlåt det har inget med ditt senaste inlägg att göra)
När vi hade tema ljus tror jag det var, skrev du om en minnselund där man tände ljus för människor som låg begravda på andra platser, du visade bild på en sådan lund. Det inspurerade mig väldigt och jag skrev ett brev till kyrkorådet i min församling. Nu inta så där väldigt lång tid efteråt har man satt upp "ljusbärarae" med en skylt att man tänder ljus för de man saknar på andra platser.
SKa ta foto så småningom men just nu är det för hög snö. Ville bara berätta...

Anna, Fair and True sa...

Kikar in... Hur är det med er?