fredag 29 januari 2010

Förklaringar...

Alltså hur har det gått så här?
Att bloggandet och jag blivit osynkroniserade så att blogginläggen kommer med väldigt långa mellanrum, och jag har inte svarat på kommentarer och knappt varit och läst andras bloggar, ännu mindre kommenterat. Hmmm, jag vet inte riktigt själv ens faktiskt. Tror att det har att göra med att jag rent allmänt har haft en riktig "nu-är-det-vinter-och-då-borde-man-gå-i-ide-som-björnarna" känsla och undvikit allt möjligt, som t.ex. att städa och sitta framför en dator kvällstid. Har läst läxor med ungarna, gjort det nödvändigaste hushållsarbetet, tittat på tv, sjungit We Sing och varit på körövningar, zumbat framför tv:n (yes! jag har äntligen kommit igång igen!!!), försökt lära mig att använda kameran, varit på revy, kommit mig lite tidigare i säng på kvällarna, köpt en massa mysiga hus&inredningstidningar, bokat familjens höstresa (Tunisien i slutet av september!), skidat en gång (5 km) och en del annat smått och gott. Fredagsbloggandet har haltat, och jag hoppar också över morgondagens tema. Få se om jag får mer inspiration i februari. Men en positiv sak trots eländet med dagens -20 grader & svinkall isande blåst är att hostan gett med sig!

Skriver inte så mycket mer den här gången, tar in några bilder i stället och önskar alla ett riktigt trevligt veckoslut!

En skönhet i vardagsrummet



Tänk att vissna tulpaner....



... blir så här vackra då man ändrar bilden till svartvit!



Yes! Beto, Tanya, jag och de andra i Zumbagruppen är på G igen!



Nytta & nöje



Slöhunden och hans kossa

3 kommentarer:

Grekland nu sa...

Oj vad aktiv du blir när du går i vinteride! SJälv tycker jag det är just då som man inte orkar göra så mycket annat än att sitta framför datorn. Trevlig helg!

Anna, Fair and True sa...

Vad fin den svartvita bilden var! Kul att höra ifrån dig igen!

Saltistjejen sa...

Du det är helt förståeligt. Allt går i perioder. Man måste orka med vardagen först.
Vill mest skriva att jag tycker dina bilder (inte enbart i detta inlägget utan även i de tidigare här nedan) är helt fantastiska!
Vad FINT ni har det.
Hoppas också att det är bättre med dottern nu.
Kram!!