söndag 22 november 2009

Jag är kvar här...

... även om inläggen och kommentarerna från mig har uteblivit på sistone. Vi har kämpat oss igenom influensan (har inte testat oss så vet inte om det var gris eller vildsvin eller minigris eller annat motsvarande, men gissar ändå på gris av något slag), men hela familjen hostar ännu, och jag som vanligt värst av alla. Och det blir jag bara såååå trött av. Det här veckoslutet har jag försökt ta det lugnt, har undvikit stress. Bägge eftermiddagarna har tillbringats på sängen och jag har faktiskt sovit ett par timmar under filten. Vet att jag skulle få sjukintyg och få stanna hemma några dagar om jag skulle begära det av min arbetsplatsläkare, men tyvärr är det bara så att jag inte kan vara borta just nu, då budgeten, som är mitt ansvarsområde, ska färdigställas och vi ska ha ett par styrelsemöten ännu. Allra sämsta tänkbara tiden att vara sjuk med andra ord.

Sonen fick skjuta på sina födelsedagsfester och under veckan har vi nu då haft både kompiskalas och släktkalas för 9-åringen, som nu är en riktigt Guitar Hero :))



Tårtan var i år en R2D2-tårta, liksom även piñatan. StarWars är pop, med andra ord.

Snön smälte ju nästan lika hastigt som den kom, och det är mörkt och dyster ute. Längtar så efter uppiggande ljus. Här i stan har man börjat släcka gatubelysningen på nätterna för att spara pengar, och jag blev överraskad då jag i natt tittade ut genom köksfönstret och såg himlen utanför fönstret översållad av starkt lysande stjärnor, jättevackert!

10 kommentarer:

Jemayá sa...

BRa att ni börjar tillfriskna!! Komo bara att tänka på din hosta...min kusins fru hade faktiskt kikhosta för ett år sedan, men så spottade hon också blodigt slem på nätterna...börjar det inte ge sig kanske läkarna borde fundera på om det kunde vara något annat än "bara" influensa, låter inte bra med flera månaders hosta. Styrkekram!

Taina sa...

Ta det lugnt nu trots allt jobb! Det tar tid att återhämta sig efter en influensa.

Kul för grabben att fira sin födelsedag två ggr! Cool tårta!

Här har vi ingen gatubelysning så vi är vana att se de vackra stjärnorna.

Kramar

Marianne sa...

Hoppas nu att hostan går över riktigt fort så att ni blir pigga och glada igen! Trist det där när man måste jobba fast man egentligen inte riktigt orkar.

Mysigt att kunna se stjärnorna!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Vilken cool tårta! Hoppas ni blir helt friska snart!

Tankevågor sa...

Hoppas nu att ni tillfrisknar i snabb takt! Försök ta det lite lugnt mellan jobben. Det är aldrig rätt tid att bli sjuk känns det som.

Jag har suttit och tittat på dina senaste inlägg och jag blir alldeles längtig av dina vackra SNÖbilder!!!

Så vackert med snön! Längtar efter den. Här i Stockholm är det inte en snöflinga i sikte.

Krya på er från

// Lisbeth

Tankevågor sa...

Tittar in här igen....nu har vi snö även i Stockholm! Allt är vitt och det ser ut som vi kommer att få en vit jul. :-)
Hoppas ni har tillfrisknat och är på benen igen!
Ha en skön fortsättning på helgen och en God Jul!

Anonym sa...

Här var det ett tag sedan något blev skrevet (upptäcker jag nu, efter två månaders pausvila pga semester och flytt). Hoppas att allt är bra med er. Och ja, jag har fått en ny blogg, så linket i din högerspalt ska kanske ändras. ;-)

Marianne sa...

Nu hoppas jag att ni är helt friska. Vi saknar dina inlägg, men ta det nu lugnt och njut av julen i lugn och ro.

Jag önskar dig en RIKTIGT GOD JUL!

Stora julkramar!

Fritt ur hjärtat sa...

Nu är det verkligen längesedan. Slänger in en julhälsning och hoppas att ni återhämtat er och att allt är väl!

Anna, Fair and True sa...

Tittar in för att önska god jul och hoppas att allt är bra med er!