söndag 8 november 2009

En annan värld...

En vit värld, och en ny årstid öppnade sig för mina ögon då jag tittade ut på lördag morgon. Med en djup suck konstaterade jag att vi har fyra månader framför oss innan vårsolen vaknar till liv...




En i familjen gillade läget...



... och Jakky tränades i att fånga snöbollar:



SnöHunden...



... och SnöKatten:




Idag söndag har vi firat Fars Dag.

Då jag igår frågade Sonen vad vi skulle bjuda på till lunch på fars dag, skulle vi t.ex. göra biffar med potatisgratäng, så kom svaret snabbt: "Pappa tycker om lever, det är hans favoriträtt!" - Så: idag bjöd vi pappa på potatismos med levergräddsås! Lite snitsade jag till det ändå, gjorde bruschettas, och en liten sallad med (belgiska) jordgubbar till förrätt.

Medan vi åt klagade Dottern på frossa, och efter att vi ätit tog jag fram febertermometern. Och nog ser det nu ut som att vi fått grisen i huset, hosta och ikväll 39,6 grader på mätaren tyder på det. Nöff nöff.

3 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Brukar snön ligga kvar till våren hos er? Minns inte var ni bor men det är alltså ganska norrut i Finland?

Hoppas dottern kryar på sig snart!

Taina sa...

Wow vad mycket snö ni har fått. Härligt! Vi har haft två dagar nu med ca 20 grader. VARMT! Vill också ha snö.

Åh vad gott med lever!!! Jag ÄLSKAR lever i riktig gräddsås. Mums :D

Kramar!!

Marianne sa...

Så nu har ni vinter! Så vackert det är. Här har vi väl också vinter nu, i alla fall är det inte sommar längre. Bara 22 grader i dag!

Kram!