söndag 8 november 2009

Fredagstema: Drömmiddag

Jag märker att jag har för lite tid över och/eller ork för bloggandet den här hösten. Hinner inte tänka ut fredagstema i tid, hinner inte skriva inlägg, kommer mig inte för att kommentera andras inlägg eller besvara kommentarer som andra gjort på mina inlägg..... surt :(((

Jag är sent ute den här veckan, men sätter mig ändå ner för att göra ett mycket kort Show and Tell inlägg. Simone (Fritt ur hjärtat) har bestämt att temat är Drömmiddag. En middag för 4 personer.

Jag kan förstås tänka mig en hel massa intressanta människor som skulle bjudas in till bordet: sådana som inte längre finns här bland oss, sådana som jag inte känner, sådana jag skulle vilja lära känna bättre osv. Den här gången väljer jag ändå inte någon ur de här kategorierna utan bjuder in tre av mina väninnor: E,M och L. Våra familjer umgås, vi firar nyår, påsk och kräftskiva ihop, och träffas också däremellan och i olika sammanhang. Men det är så gott som alltid familjeträffar, där vi omges av våra män och barn (4 x 2 = 8 ungar), och alltid någon som behöver mamma till nåt, eller någon står i köket och fixar. Så den här middagen blir en ren tjejträff, en helkväll hemma hos mig (man och barn borttrollade!) med mysig god mat som vi tillagar tillsammans, några flaskor gott vin och en kväll i lugn och ro att bara prata om allt möjligt. En kul tjejkväll kort och gott! Då vi känner för det flyttar vi oss från matbordet till soffhörnan, och säkert kommer det nåt gott småplock på soffbordet också. Hemtransporterna är också ordnade, så ingen behöver tänka på att strunta i vinet för att kunna köra hem.

Platsen är alltså hemma hos mig, och bilderna på matplatsen och soffhörnan ser ni i föregående fredagsinlägg!

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ibland är det det enkla som vinner. Tror vi är många som önksar just en sådan kväll:-)

Anna, Fair and True sa...

Man behöver det också! Bara tjejerna. Särkilt när man har barn kan jag tänka mig.

Anonym sa...

Trevligt. Mycket trevligt. Nu väntar jag på inbjudan då!

Kram, L

Taina sa...

Tjejkvällar är bara för bra! Alldeles för få sådana nu när jag tänker efter. I Sverige brukade vi åka ett gäng tjejer till en av tjejerna stuga och där lagade vi mat ihop, drack massor av vin och babblade halva (hela) natten lång! Det var kul det!

Kram på dig