fredag 22 maj 2009

Stafettkarnevalsdax

Dottern fick inte tag i sömnen förrän vid midnatt. Strax efter 2:30 vaknade vi av att hon var uppe, halvt påklädd, tv:n påslagen. Försökte få henne att somna men misslyckades. Det hon väntade på var att vi skulle fara iväg till skolan, därifrån bussen till stafettkarnevalen i Helsingfors skulle avgå, kl. 4:15... Jag som somnat ca kl 2 fick vackert stiga upp 3:15 och få henne klar och skjutsa henne till skolan. Hemma igen tog det en stund innan jag somnade om, ca kl 5, och kl 6 vaknade vi alla (dvs jag, Pappan och Sonen) av att Sonens telefon ringde, hårt och ljudligt. Det var Dottern som hittat på att försöka väcka lillebror... gggrrr!!!!! Skolfröken i bussen fick samtal av mig att beslagta telefonen. Få se hur resten av resan avlöper, de kommer hem antingen i morgon kväll, eller senare mot natten, beroende av hur tävlingarna går för deras del.

------
Uppdatering:

Enligt lärarens sms ikväll har dagen varit en 10+ dag för gänget.
Dotterns lag på 8x50 mixed slutade på 81:a plats av 144 lag i försöken. Imorgon deltar de i 12x80 mixed.

På eftermiddagen idag tog jag Sonen med mig till grannstaden i norr. Vi shoppade massor med kläder åt honom från H&M, han har vuxit en hel del sen förra sommaren, och har ingen han kan ärva av så vi får skaffa nytt åt honom. Roligt att se att han själv var intresserad av att gå runt och plocka fram sådana kläder som han ville ha. Sen försökte jag nog bromsa lite, det tänkte bli för mycket av det goda... Vi avslutade shoppingrondan med ett restaurangbesök, mysigt på tumanhand :) Då vi kom hem kl. 19 var jag sååååå trött efter den sömnlösa natten och jobbet + shoppingen så jag sov en stund innan jag masade mig ut på långpromenad med Jakky. Dagens regn hade slutat och luften kändes frisk och härlig, mindre härligt var det dock med alla sniglar på cykel/promenadvägen, man fick se efter var man satte ner fötterna...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har hon en rosa fleece med blommor på!? Jag tror att jag såg en skymt av henne på karnevalen idag.

A-M

StrandMamman sa...

Yes, du har sett henne!! Om en halv timme dvs strax före midnatt ska hon hämtas från bussen, läraren ringde för en stund sen, och sa att hon spytt i bussen av trötthet...

Marianne sa...

Oj, att du alls orkade åka och handla. Men jag förstår att du ville ta tillvara på tillfället att få en dag på tumanhand med sonen.

StrandMamman sa...

Marianne: Jag är ju i och för sig rätt van med få sovtimmar, nattuggla som jag är, men det känns annorlunda då man blir väckt och tvingas vara vaken. Men vi hade en bra dag i alla fall.