fredag 29 maj 2009

Fredagstema: Inspiration

Musikantas sista tema på Show and Tell ska handla om inspiration. Tack för den här månaden, Musikanta!

Den här salladsskålen, besticken och de två småskålarna från Sagaform kunde jag bara inte motstå på Stockmanns i Åbo i måndags. Jag kände så starkt att de kommer att ge mig massor med inspiration att göra goda, härliga sommarsallader som jag kan duka fram åt alla goda vänner som kommer på besök till oss i sommar!!!

I juni ska Annika och Desirée hjälpas åt med att utmana alla fredagsbloggare med spännande teman! Fredagsbloggarna syns som vanligt i min högerspalt.

14 kommentarer:

Annika sa...

Ja, vad härligt!
VILKA ljuvliga skålar, Tiina!
Gillar dom.
tror du man kan hitta dom i Närpes i sommar, eller i Kristinestad?
jag blev helt kär i dom!!
JAPP, nu tar Des och jag över. Mitt inlägg ligger inte ute förrän klockan 6:20 imorrn, min tid. Men då kan du kolla vad vi har valt. tihi!!
KRAM!!!!

Erica sa...

Väldigt fina skålar :) Riktigt somriga!
Hoppas du får en trevlig helg!

Taina sa...

Vackra!!! Så du väntar massor av besök i sommar då? Bara att gå runt på Stockman ger mig inspiration!
Ha en trevlig och inspirerande helg :)

leopardia sa...

:) Vilket härligt inlägg! Kort och gott och sant!

Miss Marie sa...

Väldigt fina skålar! Jag ser framför mig massor med goda sallader i sommar! :)

Fritt ur hjärtat sa...

Jaaa! Precis så är det. Jag gör samma sak, springer på ljuvliga sker som inspirerar till att göra stordåd. Jag riktigt ser vilka härliga sallsder det blir i de skålarna!

StrandMamman sa...

Annika: Jag tror du ska söka i Stockholm, för säkerhets skull, det är ju ett känt svenskt företag. Jag blev också kär vid första ögonkastet! Köpte dem inte direkt, jag var egentligen på gardinjakt, men var tvungen att återvända för uppköp strax innan de stängde, MÅSTE bara ha!! Lovar servera ur dem åt er då ni kommer :) Kram!!

Erica: Ja man blir sommarglad! Trevlig helg till dig också!

Taina: Jag hoppas att många vänner vill komma och hälsa på ute vid stranden! Stockmann har mycket vackert i hyllorna, också många dyra saker... skålarna var dock överkomliga! Ha det bra du också Taina!

Leopardia: Tack!!Hoppas på en god sommar :)

Marie: Har du nåt bra recept som du kan dela med dig av??!

Fritt ur hjärtat: Hur ser salladerna ut??? ;)

Anonym sa...

Jättesöta sommarskålar!! Visst blir man inspirerad att laga en massa gott när man har fina skålar och tallrikar! Jag brukar säga att man aldrig kan ha för många skålar när O protesterar över alla mina skålar.. Jag har haft skålköpsstopp de senaste åren men O kan inte hindra att mina kompisar GER mig skålar ;-)
Trevlig helg och hoppas att ni får en massa fina besök i sommar att bjuda sallad och bär på ur skålarna!
Kram!

Mia sa...

Underbara skålar! Det är något som jag alltid saknar i rätt storlek. De är antingen för små eller förstora för just det jag vill använda dem till! Trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Färgrika! melon, jordgubbar, fetaost och ruccula, rödlök och gräslök. MUMS.

Anonym sa...

Söta och gulliga skålar. Riktiga sommarskålar.

Anna, Fair and True sa...

De var fina! Tror som dig att de kommer ge dig ordentlig matinspiration!

Saltistjejen sa...

Underbara skålar! Så somriga!!!! :-)
hoppas ni får en fin vecka!
Kram!

StrandMamman sa...

Petchie: Det där skålköpsstoppet låter lite som då jag i 12-13-årsåldern inte lyckades övertala min pappa att jag skulle få en kattunge av min kompis, men jag kunde ju inte hindra henne att ge en åt mig som namnsdagspresent ;)) Och gåvor får man ju absolut inte returnera!!

Mia, Curieux, Anna och Saltis: Jag har hittills bara haft enfärgade skålar, så det känns jätteskoj med de här fina!!

Fritt ur hjärtat: Tack för tipset!!!