fredag 29 maj 2009

Resa, dimissioner, loppisfynd...

Veckan så här långt:

Måndag & tisdag: På "turné" längs hela västkusten och halva sydkusten; arbetsbesök till våra utlokaliserade verksamhetsställen. Trevligt att få träffa alla härliga medarbetare och studerande, och få se hur de har det. Övernattade i Åbo där solen lyste varm och härlig ännu sent på kvällen. Promenerade en stund i solskenet, över torget och längs åstranden, mindes studietiden... oj, snart 23 år sedan jag blev klar med studierna och flyttade därifrån, vart har tiden gått???!

Onsdag: Möte-1, Lunchmöte-2, Möte-3, Möte-4.... det sista mötet hölls i Baltic Yachts konferensrum, i hamnen, med en vidunderlig utsikt över fjärden och ut mot havet. Hård sydlig vind piskade vågorna vita, skulle inte ha velat åka ut med båt. På kvällen full storm.

Torsdag: Jobb, klippning, jobb, på kvällen deltog jag i en av våra dimissioner. Nyutexaminerade ungdomar på rad, glada, förväntansfulla, hoppas de alla får ett bra yrkesliv!

Imorgon (eller rättare sagt idag, jag har som vanligt svårt att komma mig i säng...) ska jag hinna med ytterligare tre dimissioner. Sammanlagt utdimitterar vi 320 nya yrkesmän och -kvinnor den här veckan!

Till sist en bild på ett loppisfynd från förra veckan. Mjuka, snygga, oanvända, och precis min storlek - klart jag betalade 10 euro med glädje för ett par nya skor att använda på jobbet!

3 kommentarer:

Annika sa...

ÄKTA Annika skor det där!!!!!
Jättesnygga. GILLAR!!!!!
Vilket fynd!!

Barbro sa...

Vilket fynd! Hör du T, jag tror att det bor en liten Imelda Marcos i oss - kan inte motstå ett par snygga skor... eller två, eller tre...

StrandMamman sa...

Annika: Gillar att du gillar!! (vilket jag nog trodde att du skulle göra!)

Barbro: Skor kan man bara inte få för många av... mmmmmm!