tisdag 9 februari 2010

Mammas organisationsbyrå...

... har fullt upp just nu. Jag åker på arbetsresa i morgon bitti (båtseminarium Hfors-Stholm med ett arbetsbesök + lite fritid=shopping i Stholm) och kommer hem först på fredag eftermiddag, och det är förstås mycket som ska hända här under den tiden. Bl.a. så har Pappan förstås ett långt nämndmöte i morgon eftermiddag/kväll, så då har jag fixat hit barnens kusin M för att ta hand om hundkissning, matlagning, läxläsning, föra till scout... Naturligtvis råkar det sig också förstås att bägge barnen har prov på fredag, dessutom ska Dottern ha skidutrustning med sig samtidigt som hon ska cykla till skolan då det måste ju lösas etc. etc. Borde nog firmaregistrera min organisationsbyrå....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kände inte till ordet logistik förrän jag blev flerbarnsmamma, men se'n fick det sin naturliga förklaring: ahaa, det är det där jag gör för att passa ihop allas träningar, pianolektioner, läkarbesök etc. Efter åratal av bollande och balanserande tror jag att man kunde vara logistikchef på vilket företag som helst.

A-M