torsdag 25 februari 2010

Finska lejon och lejoninnor


Många finska lejon :)

Det har blivit mycket sportande den senaste tiden... Våra två tv:n går varma, sofforna nöts och expertkommentarerna från sofforna är många. Usligt har det varit med framgångar, men nu idag känns det som om det äntligen lossnat. Den fina semifinalplatsen som våra lejon kämpade sig till i morse (jag såg sista perioden i direktsändning då jag steg upp på morgonen, ojojoj vad spännande det var!) och bronsmedaljen i damstafetten nu ikväll är glädjande (liksom den svenska hockeyförlusten.... fy på mig!!), och just nu kämpar damerna om hockeybrons (mot Sverige...), heja heja!

Jag tänker inte göra någon resumé över vad som varit och farit sedan senaste inlägg, det har hunnit gå för många dagar sedan jag senast skrev. **** NU blev det 1-0 till Finland!!! **** Men kan ta en snabbgenomgång av vad dagen har fört med sig:

- Steg upp 6:45, knäppte på tv:n och kollade på hockeymatchen.
- Jagade upp gubben och ungarna, duschade, och kom så småningom iväg hemifrån
- Deltog i ett styrelsemöte hela förmiddagen, avslutades med lunch på Epoque
- Glad över att vädret var så underbart; sol och -4 och gnistrande snö - vad härligt med vinter just nu!!
- Försökte få undan några brådskande uppgifter på jobbet, kollade e-post, bokade möten, ombokade möten...
- Till frissan och klippte håret, skönt att sitta i lugn och ro och bläddra Svensk Damtidning :) Och håret blev bra.
- Förde skor till skomakaren, förirrade mig in till Tiimari och började fundera på att det snart blir påsk, vilket ledde till några inköp
- Matlagning, det blev chili con carne med ris
- Hundpromenad
- ... och sen blev det OS-soffa, kombinerat med laptop på soffbordet: bokade boende för vår kommande miniskidsemester (om 3 veckor), surfade på FB och bloggar
- ... och här sitter jag än... *** och NU gjorde svenskorna sitt första mål, 1-1...****

Nästa vecka har skolorna här sportlov, och jag har semester och är hemma med barnen (kommer dock att sitta och jobba med vissa jobbsaker under en del av tiden). Hoppas på fint väder, skulle vara skönt att få vara ute och röra på sig en del efter allt innesittande under den svinkalla vintern (-26 ännu för ett par dagar sen!). Några ordentliga zumba-pass ska det också bli här hemma, måste få upp konditionen inför det Zumba-Live med Beto (!!!!!) som syrran S och jag ska delta i, i Tammerfors den 10 april
Ska också passa på och fotografera en del under ledigheten, så kika in och kolla vad vi har haft för oss!
**** och NU gjorde finskorna 2-1 !! ***** .... och NU kom jag underfund med att matchen, som jag ser på från Sverige, inte är direktsändning utan att den redan är slutspelad och att vi fick dagens andra brons!!!!!! Girlpower!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fastnade för det här med att du läste Svensk Damtidning vid frissan. En av orsakerna till att det är trevligt att gå till frissan är ju att man ostört får sitta och bläddra en stund i damtidningar. Annars läser jag dom sällan, men vid frissan har man ett gyllene tillfälle. I vanliga fall. Nu har jag efter många års letande hittat en bra och trevlig frissa som dessutom är väldigt socialt kompetent (=vet när och om hon ska prata och om vad och kommer också ihåg det följande gång) så det blir mer och mer pratat och mindre och mindre bläddrat i tidningar.
Eventuellt ingen stor förlust när allt kommer omkring :)

A-M

Tankevågor sa...

Ja en hel del OS har det blivit här med. De finska hockeytjejerna var jätteduktiga. GRATTIS till den medaljen! :-)

Annars har jag mest sett och imponerats av våra tjejer på skidor. Kul när man ser att de verkligen kämpar för sina olika lopp.

Ha en skön helg!

// Lisbeth

Annika sa...

Jag säger också grattis till medaljen och även om jag tycker det är för trist att Kronorna är ute (hade hoppats på OS-guld igen) så hejar även jag på Lejonen nu...
Hoppas Finland vinner GULD i hockeyn. Det är den allra tyngsta guldmedaljen i hela OS, den och femmilen (men den lär väl den där ohängde norrbaggen Northug ta hem). Men jag ska heja på sverige tills jag blir blå...
men hejar på Suomi i hockeyn nu...
Kram!!

Anna, Fair and True sa...

Nu går det lite sämre för stackars Finland...

Jemayá sa...

Oj, "äkta" zumba i Tfors! Jag hinner nog inte få upp kondisen - gjorde mitt första pass i morse :), men planerar (optimistiskt som vanligt) att jag ska zumba 20 minuter på mornarna innan jobbet. Få se hur många gånger det blir....Min första tanke då jag såg dina bilder från villan var "aj, har de varit till Lappland :) - såg verkligen lappländskt ut! Förresten - bokade in Tainas datum i Finland, skulle vara jätteskoj att åka "söderut" och träffa dem!! Hoppas ni hade ett toppenveckoslut! kram!