fredag 23 januari 2009

Det ryker....

... igen ur öronen på mig av ilska.... Dottern hade en bra natt och sov länge och gott. Morgonprocedurerna gick också rätt bra, bägge barnen önskade sig ägg & bacon & rostat bröd till frukost (förberedelser inför den kommande Londonresan!) och snälla mamma fixade det åt dem. Men då jag öppnade dörren in till Dotterns rum och fick syn på vad hon klätt på sig exploderade jag. Hon har fått en massa kläder av dottern i en annan familj, och jag har sorterat och vikt kläderna i olika högar, som nu ännu fanns på matsalsbordet i väntan på att jag skaffar en lämplig låda till allt det som ännu är för stort och måste gömmas undan för henne. Nå, från den högen hade hon tagit ett par snygga jeans - och klippt av byxbenen strax under knä! Vi har problem med henne & saxar - i förra veckan hade hon med hjälp av kökssaxen kapat en bit av håret baktill... Ilskan satt i ännu då jag kom till jobbet. Under dagens lopp lugnade jag ner mig, men då jag kom hem och började undersöka det skåp där hon gömt de avklippta så HITTADE JAG ETT PAR AV MINA JEANS MED AVKLIPPTA BEN!!!! Dottern hade världens tur att hon inte var hemma just då.... Straffet är nu att Pappan lyfte bort dörren till hennes rum (hon vill alltid ha den stängd), vi får se för hur lång tid.

På grund av det här vet jag inte om jag orkar fokusera på att skriva om min farfar just nu (fredagstema). Kanske senare ikväll. Eller på söndag... Men ska läsa vad ni andra har skrivit. Och påminner ännu om att det behövs någon som tar hand om fredagstemat i februari, finns det någon som inte tidigare har haft hand om det och som skulle ha lust så säg till!!!

10 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Vilken dag! Kära nån, finns inget jag kan säga, mer än att jag förstår. Då menar jag att jag gör det.
Det är min tur nu. Jag känner det tydligt! Jag tar fredagstemat i februari. Lämnar teman nästa fredag, det låter väl rimligt...

StrandMamman sa...

Tack för förståelsen...
Toppen att du vill ta över!!! Har du nån e-post dit jag kan sända listan över tidigare teman?

Annika sa...

Vad jobbigt ni har det just nu.
ATT du är trött på det måste vara en underdrift.
GILLADE iallafall att våra fäders liv liknade varandra så mkt DET är coolt.
Hoppas att det blir bättre inom familjen snart.
KRAM!!!

Fritt ur hjärtat sa...

japp! eva1simone@hotmail.com
Den står på min sida i profilen.

Grekland nu sa...

Låter jobbigt!! Men tänk inte på att du måste prestera ett inlägg idag också, gör det bara om och när andan faller på. Det är ju inte meningen att bloggen ska stressa oss, eller hur! Kram!

Anonym sa...

Aaah, ja, vad gör man liksom?! hua, för saxar i fel händer! men ta det lugnt med temat...
kram.

StrandMamman sa...

Annika: Jo och då man också har ett rätt krävande jobb så är det nog kämpigt många gånger, då energin inte riktigt vill räcka till... Har nog några gånger tänkt tanken att borde jag säga upp mig och vara hemma-mamma några år - men det har vi inte råd med.

Ja det var häftigt hur likadan bakgrund vi har!! Men jag har förstås inte vuxit upp vid något slott... dåligt med dem här i landet liksom :)) Kram!

Fritt ur hjärtat: Har sänt mail åt dig!

Grekland: Nej inlägget får vänta några dagar, det blir fredagsmys framför tv:n ikväll. Kram!

Leiopardia: Jaaa, och det hjälper inte hur många gånger man än förbjuder att klippa fel saker... Inlägg kommer någon annan dag! Kram!

Anonym sa...

Vilken effekt hade den bortlyfta dörren? Jag är nyfiken för det har även här i huset använts som hot när tiden tycks stanna upp för vår äldsta så fort hon stänger dörren till sitt rum.

A-M

Saltistjejen sa...

Oj!!!!! Det låter inte helt bra inte... Hm, men tyvärr vet jag inte riktigt vad man ska göra??
Ör ju iten alls erfaren med barn som är äldre än bebisar...
Hur gammal är din dotter???
Kan ni pata med henne om detta? Få henne att förstå varför hon inte kan klippa i kläder eller andra saker på det viset??
kram!

StrandMamman sa...

A-M: Det blev stora krigsutbrottet när hon märkte att dörren var borta och skulle så förbli... raseri, hon skulle flytta hem till någon annan på måndag osv. Men till kvällen lugnade det ner sig och hon kommenterade den inte desto vidare då det blev läggdags.

Saltistjejen: Hon har nyss fyllt 11, men problemet är att det inte går att tala med henne och få henne att förstå, pga att hon har adhd (ska skriva ett skilt inlägg om det senare) vilket medför att den idé hon får i skallen förverkligar hon nästa sekund, om ingen stoppar henne. Och stoppar man henne blir hon för det mesta arg...