måndag 27 september 2010

Hej från Hammamet

Jag har parkerat ungarna framför en dvd-film och gubben håller sig till Sudoku. Själv passar jag på och ger följande minimellanrapport från vår semesterresa här i Tunisien:

- Vädret är inte alls som vi hoppats :(( Mulet, "bara" +23, idag även regn under för- och eftermiddagen. Liknande väder utlovats för morgondagen. Ingen risk att solkrämen ska ta slut i flaskan :( Vi kom hit natten mot torsdag, torsdagen var solig och varm halva dagen, sen kom molnen.
- Besökte en fin djurpark i fredags. Mulet under dagen, regn på kvällen.
- Utflykt söderut lördag-söndag, drygt 1100 km i buss. Hann se och uppleva mycket under de två dagarna. Höjdpunkten var kamelsafarin i Sahara. Klarade den bra trots att jag inte tog högklackat med mig :))
- Hotellet ok, ligger fint nere vid Medelhavsstranden.
- Idag tog vi taxi in till Hammamets centrum (bor ca 3-4 km utanför). Gillar taxipriserna, det kostade oss ca 2,20 euro att åka in. Shoppade lite i medinans basarer, sen middag på en restaurang jag fått tips om via internet.
- Engelskan ligger i lä för arabiskan och franskan här, man får ta tecken- och kroppsspråk till hjälp vissa gånger.

Återkommer med utförligare rapport och bilder under veckoslutet!

Inga kommentarer: