måndag 21 juni 2010

En trevlig arbetsdag

Idag hade jag, som inledning på vår sista arbetsvecka före semestern, ordnat en "kanslidag" för min personal. Det blev en tur till södra grannstaden, som också är min uppväxtstad, där föräldrarna och systrarna med respektive familjer ännu bor. Efter ett mycket intressant företagsbesök (där syster S glatt vinkade till oss från sitt arbetsrum) blev det en välsmakande lunch invid båthamnen, varefter ett besök i bildningskansliet och gymnasiet stod på tur. Vi avslutade dagen med eftermiddagskaffe här:





(jo vi drack faktiskt bara kaffe/té trots att den ursöta broderade prislistan!!)





... och som final tog jag gänget med mig upp för att kolla utsikten:




Suck, varför måste vi ha ett så slätt plattland, kan ingen skänka oss åtminstone några små kullar???!!




Tre arbetsdagar kvar.... !!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen fantastiskt med den broderade prislistan!!

A-M

Anonym sa...

nu fick jag verkligen lust att turista i hemstaden... borde locka någon dotter med mej...

Annika sa...

Mysigt ställe.
Ja Österbotten är verkligen en PANNKAKA!!
Kram!
Trevlig Midsommar!

StrandMamman sa...

Prislistan var verkligen ursöt! Gäller att inte ändra priserna allt för ofta ;))

Annika: Välkommen till pannkakan ;))

StrandMamman sa...

Om den anonyma med döttrar = CN så har du ju några att försöka få med dig :)