tisdag 30 mars 2010

Energilös som bara den...

... var jag på zumban som jag gick på direkt efter jobbet idag (lektionen hålls för vår personal i våra utrymmen, av en jätteduktig instruktör från ett av stadens gym). Måste har berott på att jag bara suttit på möten hela långa dagen, det kan man bli verkligt trött av, både i huvet och i kroppen. Då lektionen var slut fick jag rusa hem (nåja rusa och rusa, jag kör ju faktiskt bil till/från jobbet). Eftersom Pappan satt på nämndmöte var det jag som på 45 minuter fick se till att det fixades mat, åts mat och lästes matte- och finskaläxa med sonen innan han skulle köras iväg till en fotbollsträning som han försökte totalvägra att fara till. Och då jag säger totalvägra så handlar det om skrik och vrål och slänga saker runt omkring sig. Jakky passade också på och smet iväg ut och rusade iväg runt kvarteret då en av dotterns klasskompisars mamma kom för att låna dotterns mattebok (för att kopiera sidorna till provet som flickorna har i övermorgon, hennes dotter hade glömt sin bok i skolan). Efter att jag kört sonen blev det äntligen duschdags innan jag sen stressade iväg till körens övning. Väl där klarade jag i alla fall av att koppla av, sångerna vi sjöng ikväll var välbekanta och det kändes bra att få sjunga ut.

Igår fick jag ett nytt styrelseuppdrag, ska bli skoj att vara med och utveckla verksamheten som bedrivs i vårt lokala musikcafés regi. En annan trevlig sak under gårdagen var att systerdottern M fick så bra resultat för sin studentmatte att hon kommer att kunna fira dubbelexamen i slutet av maj!! Hon blir alltså efter 3 års studier såväl bagare-konditor som student, superduktigt jobbat! Hon har kämpat hårt med "matteträning" tillsammans med Pappan (alltså med min man, O) ända sen julhelgen, och det gav fint resultat.

Suck...nu dags att se till att det finns pengar på rätt konto då betalningen för den stora Visaräkningen ska dras... Dessutom morrar jag högt och ljudligt över elräkningen som blev dubbelt så stor som normalt eftersom elbolaget gått över till fjärravläsning av elmätarna, så nu är det faktisk elförbrukning som faktureras och inte enligt årsuppskattningen. Och eftersom fakturan gäller smällkalla januari-februari och vi har direkt eluppvärmning, utan andra kompletterande värmekällor, så blev det alltså en stoooor summa på betalningsraden.... dubbelsuck och morr-morr.

Inga kommentarer: