torsdag 22 december 2011

2001 --> 2011

Den 22 december 2001, dvs. för exakt 10 år sedan idag, kunde vi äntligen flytta in i vårt nya hem. Efter att vi skakat hand med förra ägarna på husköpet den 11 september 2001 (jo just DEN 11:e september!) följde en intensiv totalrenovering av huset som är byggt 1972 (det hade inte gjorts mycket åt huset under de nästan 30 åren de bott här). Det var smällkallt då vi flyttade, drygt 20 minusgrader, idag har det varit nollgradigt och det slaskar kring fötterna. Flyttningskvällen, efter att barnen äntligen somnat, satt Pappan och jag på tumis i köket. Vi startade diskmaskinen för första gången, och efter en stund märkte jag att den lät konstigt. Vi kollade i instruktionsboken, efter en liten stund gick det upp för oss vad det var för fel: vattenledningen under diskbänken hade frusit... så det blev till att börja tina upp röret med hårfönen och försöka isolera ytterväggen mot kylan! 

Här kommer nu en bildkavalkad med "före - efter"-bilder, där före-bilderna är tagna strax innan vi övertog huset, då de gamla ägarna börjat packa, och efter-bilderna har jag knäppt idag. Måste medge att jag skrattade till flere gånger då jag tittade på före-bilderna, och samtidigt funderade jag över hur de som tittar på vår inredning om 20 år, dvs då det gått 30 år sen vi flyttade in, tycker och tänker om vår inredningsstil och våra materialval... :)

Jag har hållit på och strulat med att snyggt få hit bilder med bildtexter på rätta ställen men det sket sig, så ni får nöja er med bilder utan texter och bilderna töntigt placerade efter varandra (behöver en instruktör!!). Bilden från ett sovrum med blå heltäckningsmatta på golvet saknar efter-bild, det är i dagens läge dotterns rum och det rummet var inte presentabelt (läs: hon hade julstädningen på hälft) då jag fotograferade idag. Men rummet går idag i vitt och rött.

Här kommer bilderna, smile! :)))




 











































2 kommentarer:

mimmi sa...

värsta e jo att vissa åv tapetren i gambäl husi sko vara modern att lägg in i dagens läge... t.ex. hande i hallen tå man kombär in!

Carola sa...

Jag älskar före och efter bilder och ni har verkligen gjort det fint. Hälsningar Carola