fredag 24 juni 2011

Ledig mest hela tiden...

Vi kom lyckligt hem från Paris natten mot tisdag. Hann se mycket på kort tid, kan tyvärr inte lägga upp några bilder just nu men de kommer så småningom. Ungarnas uppförande fick oss dock att tappa nerverna och humöret... det blir inga fler storstadssemestrar tillsammans med dem under de närmaste åren!!

Ett finfint besked under resan var att vår mycket goda vän, dotterns gudmor utnämndes till minister i den nya regeringen!!!! Vi skålade i fransk champagne för landets nya justitieminister!!

Nu börjar semestern, jag har 6 lediga veckor framför mig, hurra!! Det känns egentligen rätt konstigt eftersom jag bara haft några få arbetsdagar sedan början av maj, ska jag vara ledig nu igen?? Ok, inte mig emot! Midsommarhelgen tillbringar vi som vanligt med mina systrar och föräldrar på Långören, och sen flyttar vi ut till den egna stugan. Vi har inga stora planer för ledigheten, utan tar dagarna som de kommer och ser fram emot Londonfamiljens årliga Finlandsbesöksveckor under andra halvan av juli.

Det regnar just nu, midsommarvädret verkar inte bli vidare varmt och soligt så vi får väl mysa inomhus. Laddar upp med böcker, tidningar och gott att äta :))

1 kommentar:

Anna, Fair and True sa...

Tag sedan du skrev igen då :)

Kul med ministerposten!